Ojdå här var det länge sedan.

Onsdag morgon
Pluttas Linus har kommit in i sin separationsångestfas eller nått, han vaknar flera ggr per natt när jag kommer till sängen så blir han tyst och lägger sig och somnar. Han har däremot en väldig fart nu!! han kastar sig väldigt målmedvetet frammåt, mot tex vattenskål,matskål mm. reser sig mot allt! får upp skåp, lådor, sliter ner dukar och annat han kommer åt, han har även försökt klättra upp på tvn :-)
Han har även lärt sig att en del saker är ajjabajja, han sträcker sig emot detta tittar på oss och väntar på ordet nej ;-)

En väldigt äcklig sak: Jag kollar mina mail då jag känner en stark bajslukt, tänkte byta hans blöja då jag ser att han är brun i munnen, ansiktet, händer mage,, blä!! MEN blöjan är tom!!! hmmmm någon på fyra ben som säger vov har troligtvis hämtat bajs ur kattlådan och lagt någonstans, eller så han någon av våra fyrbenta vänner gjort behovet på golvet vilket jag hoppas att det ej gjort.  grejen är ju den att det ej var någon kattsand med vilket det brukar vara när maja hämtat i lådan..

KATTERNA
Maggie har nu kommit till rätta i vårat hem, hon möter oss på morgonen, när vi varit borta mm, Baileys och maggie delar nu fönsteret :-)
Hon är hemsk på krukväxter!!! två st i golvet, en kastades. Det är bitmärken i de andra!!!
Däremot så gillar hon ej damsugaren längre :-( elaka matte.... Hon kom för nära när en otänksam matte släpper skaftet för att ta sin son, då skuttar hon dit och får den rakt i skallen!! hon sprang iväg och vägrade prata med mig den kvällen fast jag verkligen försökte, men husse går bra!! Detta är en tvättäkta hussekatt!!!!
Baileys är däremot mattes!!!
Maggie har som favoritplats badkaret, helst efter någon har duschat!! hon hoppar i badkaret och spinner eller så kryper hon in under!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0